Storebø brygge: Ein banebrytande ladestasjon for båt og bil

Illustrasjon av opning av ladestasjon for elektrisk båt - Klikk for stort bileteOffisiell opning av ladestasjon for elektriske fartøy Austevoll kommune

30. juni 2023 blei ein historisk dag for Austevoll, då ein nyskapande ladestasjon frå Plug for båt og bil blei offisielt opna på Storebø brygge.

Dette banebrytande prosjektet representerer eit betydeleg skritt i retning av berekraftig transport, og det markerer ein ny milepæl i lokalsamfunnet sin overgang til elektrisk mobilitet. Med moglegheita til å tilby hurtiglading for både køyretøy og fartøy, set Austevoll eit eksempel for resten av landet og viser veg i bruken av miljøvennlege løysningar.

En milepæl for berekraftig transport til havs

Storebø brygge ladestasjon er ikkje berre ein av dei første i Norge som tilbyr hurtiglading for fartøy, men den har også stor betydning for lokalsamfunnet. Denne ladestasjonen banar veg for ei grønare framtid til havs ved å gi moglegheita til heilelektrisk- eller hybridfartøy innan fiskeri og fritidsbruk. Austevoll tar på seg rolla som ein føregangsfigur og viser at handlingar er meir enn berre ord når det gjeld å implementere miljøvenlege løysingar.

Fordelar for taxinæringa og lokalbefolkninga

Denne ladestasjonen vil også ha stor betydning for taxinæringa i Austevoll. Stabile høgeffektsladarar gjer det mogleg med påliteleg drift og gjer det enklare for fleire å skaffe seg el-taxiar. No kan vi sjå fram til å seie farvel til problem med å lade opp batteria. I tillegg tilbyr Prestaneset, kor ladestasjonen er plassert, ein fantastisk utsikt, noko som gjer ventetida under ladinga meir behageleg for sjåføren.

Viktige støttespelarar

Ein spesiell takk går til Bente Stangeland, ein grunneigar som har vært positivt innstilt til prosjektet frå byrjinga. Utan hennar støtte og engasjement ville realiseringa av dette prosjektet vore svært utfordrande. Det er gjennom slike samarbeid og lokale initiativ at berekraftige prosjekt som dette kan realiserast.

Ei stor takk går også til Vestland fylkeskommune, som har bidratt med 1 million kroner til prosjektet. Dette bidraget har vore avgjerande for å gjere ladestasjonen på Storebø brygge til ein realitet, og det viser fylkeskommunen si plikt til å fremme berekraftige løysingar i regionen. Samarbeidet mellom offentlege instansar og lokale aktørar er nøkkelen til suksess når det gjeld å implementere slik viktig infrastruktur.

Illustrasjon av elektrisk båt - Klikk for stort bileteIllustrasjonsbilete: Elektrisk båt Austevoll kommune